FEM HISTÒRIA:
A la nostra escola, el curs 1998-99, vam decidir comprar una estació meteorològica perquè tots els alumnes poguessin treballar els temes relacionats amb la meteorologia d'una manera més directa i engrescadora.
La nostra estació meteorològica consta de la caseta, un pluviòmetre,termòmetre de màxima i mínima, un higròmetre i un psicròmetre. Està instal·lada en un pati interior que dóna al vestíbul i té una gran visibilitat des de dins perquè hi ha unes grans finestres.
Per millorar la nostra informació, vàrem adquirir durant el curs 2000-2001 dos nous instruments meteorològics: el penell i l'anemòmetre. El penell ens ajuda a saber la direcció del vent. L'anemòmetre ens serveix per calcular la velocitat del vent.
Els alumnes de sisè, per parelles, registren a les 9 del matí, de dilluns a divendres, les dades meteorològiques i les exposen en un taulell i així la resta dels alumnes de l'escola poden consultar-les.
Els nens i nenes de 3, 4 i 5 anys se'ls mostra i se'ls explica el que fem. A les classes tenen un mural i, cada dia, hi posen els núvols, el sol, la pluja,...
A primer de primària treballen els aparells de que consta la caseta i aprenen el nom.
A segon, es repassa els noms dels aparells i se'ls informa de perquè serveixen. Es construeix un penell i aprenen els punts cardinals i la seva situació.
A tercer, aprenen com funciona el termòmetre i prenen la temperatura del gel (0º) i l'aigua que bull (100º).
A quart es treballa la direcció, la força i el nom dels vents (rosa dels vents). S'introdueix l'escala Beaufort.
A cinquè es preparen per encarregar-se el curs següent de prendre les dades meteorològiques des de principi de curs.
|